Tuesday 25 December 2012

Lavender Baby Oil


Sejak dah ada Safiyya ni..
everything i want perfect to her..
risau sangat dia sakit ke luka ke.. 
rasa nak tumbuk je nyamuk tu klu dia gigit anak aku ni..
(mama dh jd the rock is cooking dah ni..ggrrr!)
even dia ada ruam sket pun aku dah gelabah cari penawarnya..
maklum lah anak aku ni manja..
bila panas sket je dah berkepuk2 ruam tu naik..
before  ni aku ada guna ubat dari farmasi untuk ruam..
Alhamdulillah berkesan tapi Safiyya ni jenis yang suka sapu muka sana sini..
pastu letak tangan dlm mulut..
aku takut ubat tu masuk sekali dlm mulut dia..agak bahaya di situ! chewaah..

so alternatif nya aku cuba produk yang 100% semulajadi dari sumber alam ini..
introducing TROPIKA  Baby Hair & Body Oil (Lavender)..
dihasilkan sepenuhnya daripada minyak kelapa dara..
kaya dengan vitamin E..
tiada steroid n bahan kimia!
berfungsi sbg pelembap serta melindungi kulit bayi dari sebarang 
masalah alahan kulit termasuk eczema..
dapat juga melembapkan rambut bayi..
ada perisa ROSE jugak tp aku lagi suka bau LAVENDER ni..
 Safiyya pun suka!
bau ni leh wat kita rasa tenang je..
Alhamdulillah bila sapu ni ruam Safiyya cepat je hilang..
kerak kepala pun dah hilang..
 tido pun lena je..
(*__^)

p/s : sape2 yang berminat dengan minyak ni leh r roger aku kat email :
syamimie_86@yahoo.com

CINTAILAH SUMBER ALAM SEMULAJADI DAN ANAK2 KITA! :)
eh! cam slogan pe dah ni..hehhehe



2 comments:

  1. Hi mek lama kan aku xon9? Hehe bz ar..asal beli bbnd..msti xabis..tunggu tahun depan ar free sket. Hehe..ok ke minyak ni? Nasib kulit lili setakat ni ok..just merah2 skit klu pnas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah kulit yaya pn jnis xsensitif sgt..cuma klu pns naik ruam je sket2..stkt ni ak suka je mnyk ni..ak yg byk pkai kot..hehehe

      Delete