Wednesday 8 May 2013

1st time sembelit


Risau kemain aku bila
anak aku sembelit..
sampai nangis-nangis..
sampai melecet punggung dia..
yang keluar nya seketul je..
2 hari anak aku sembelit tau!

punca nya?
PISANG..hehehe

kat kampung, oyang si yaya suapkan dia pisang..
banyak jugak lah dia makan..
xsangka plak dia boleh sembelit..
ni mesti inherit dari mama ni..
sebab aku pun bila makan pisang mesti sembelit..
orang lain makan pisang lawas je aku tengok..
lain orang lain sistem penghadaman kan..hehe..

sekarang Alhamdulillah..
dah kembali normal..
aku letak minyak gamat kat punggung yang melecet tu..
aku cairkan susu dia sket..
aku bagi dia makan prune..
then, bagi dia df banyak kali..


Alhamdulillah

(*__^)
 

1 comment:

  1. alalala..comeynye muka dia....hehe..sembelit makan pisang yeh...ciannn....Alhamdulilah dah ok kan..sian tgk bby sembelit..rasa terseksa je kan..

    ReplyDelete