Saturday 30 November 2013

Holiday (Part 3) ~ Melaka : Muzium & A Famosa


Bersambung lagi episod holiday aku..
part 3 dah ek..
so sila baca sampai muntah ye..hihi..
ok, next destinasi aku..
semestinya muzium kesultanan melayu melaka & A famosa..
alaa, 2 tempat ni sebelah menyebelah je pun.. 
rugi kalau xterjah tau..

muzium kesultanan melayu melaka..
siyesly sangat cantik..
aman damai je aku tengok..
perkampungan sangat..
teringin nak ada umah style kampung cenggini..
tapi taklah sebesar istana ni ok!
entry fee aku xingat..dalam rm5 cmtu je rasanya..
for yaya of course lah FREE..
kat bawah istana tu ada orang duk lukis2 potret..
sempat aku suruh dia lukis potret yaya..
rm10 je tau!..
buat kenangan..

me, yaya n my mom

siyesly aku seram tgk patung cenggitu..

cantik sgt..tenang je rasa..
comey tak caye?? hihi..

Destinasi seterusnya..
kota A Famosa..
tersergam indah peninggalan portugis ini..
berpeluh jugak lah aku panjat tangga naik atas..
dengan dukung yaya lagi..
turun berat aku 5 kg..hahaha..

kesayangan aku..

cian tokmi jadi mangsa bwk barang yaya..hehee..

inilah keluarga kecik kami..

berehat sebentar bersama kit kat :p

"papa, dinosour ni makan orang tak"

benornya banyak lagi pic aku ambik..
tapi kalau tempek semua kat blog..
mau nye hang komputer korang nanti..hahaha..

to be continued..

(*__^)

No comments:

Post a Comment