Sunday 9 June 2013

Luahan hati seorang yang stress!


Siyesly aku memang stress sangat lately..
stress ngan company aku..!
korang pun tau kan aku dah 3 bulan xdpt gaji..
gaji bulan 2 pun aku baru dapat 2 minggu lepas..
ye! aku faham..
kerja dengan company construction memang ada risiko cmni..
sebelum ni pun aku still leh bersabar..
tapi bila kita bersabar terasa makin melampau r plak diorang wat kat kita kan??!
kalau dapat gaji 3 bulan terus gedebuk xpe lah jugak.. 
memang tak lah kan!
 
Tiap-tiap bulan aku ada bajet aku sendiri..
bayar komitmen tu bayar ini..
ada lebih boleh r shopping pe yang patut kan..
tapi bila dah gaji tertunggak camni..
semua bajet aku lari..
hutang makin bertambah..
nak shopping pun haram kejadah..
even nak beli makanan kat kedai pun kene fikir 1000x..
nasib lah hubby aku jenis xkedekut..
kadang-kadang dia letak duit dalam purse aku..
semua hutang kete, kad kedit, ptptn, bil tepon aku pun dia tolong bayarkan dulu..
rasa bersalah sangat aku kat dia..
yelah..memang tu tanggungjawab dia..
tapi aku ni jenis xsuka susahkan orang..
sebab aku tau komitmen laki aku lagi banyak dari aku..sooobbbbs!

I love shopping!
tapi aku suka shopping guna duit aku sendiri...
aku xsuka time nak shopping mintak duit ngan laki..
aku kan jenis pemaluuu...hihi...
ni dekat nak raya..
adoiii banyak menda dalam kepala aku ni nak beli..
maklum lah 1st time beraya dengan anak kan..
haruslah gorgeousss kan??! haha..
 
Tapi hakikat nya??
 apa pun xdapat...
sebab aku still xdapat gaji lagi...
aaaargghhh! tensennnnn...

** ppsssst! rasa nak letupkan je company ni...hhehehe...
 
 (*__^)
 

5 comments:

  1. wooohooo..kalau aeen pn xtahan 3 bulan gaji xdpt...memang say goodbye la kt company kalau mcm tu...xyh anta notis2..berhenti je trus..huhu..tu kalau aeen la..memang stress kn bila gaji lmbt masuk..even kalau gaji lambat 1 hari pn dah jd stress...huhuh..

    ReplyDelete
  2. kat sini if resign without notice mmg xleh gaji ler jwbnye..xtau lah diorg ni ikut rules mana..pelik tul lah..

    ReplyDelete
  3. Doakan gaji akan masuk berganda ganda before raya ok.. dpt gaji nti trus la blah laju2. X yh keje la cmtu. Kn keje sbb nak gaji kan... lainla klu kerja sbb hobi.

    ReplyDelete
  4. Kenapa lah diorang buat pekerja dedikasi cm mama yaya nih...ini nama yer teraniaya mama yaya...kalu umi Qi sure berdesup telinga gaji x bayor tp suh dtg koje....mmg kalo nk sping suka pakai duit sendiri puas hati kan...bukan apa umi Qi pun mcm mama yaya gak xmo susahkan asben...jikalau boleh nk bantu dia ringankan beban lg kan....harpa sgt company tuh bayar lah cepat2...serius sgt2 sedih sbb masih ada lagi company yg x berhati perut buat pekerja mcm nih....grrrrrr!

    ReplyDelete
  5. Kalau ikut Section 15(2), kena beri notis dulu sebab bila tak bagi notis, peruntukan Section 15(2) tu boleh digunapakai oleh kompeni sebab tak hadir bertugas lebih 2 hari berturut2. eloknya, kena beri notis supaya kompeni diwajibkan bayar apa2 yang tertunggak dgn kita. Kompeni boleh gunakan Section 13(2) untuk menamatkan perkhidmatan kita sebab tak bagi proper notice of resignation.

    Just sharing utk perngetahuan semua.

    ReplyDelete