Sunday 13 January 2013

Balik kampung sekejap


1st time wat keputusan drastik yang melibatkan perjalanan yang agak jauh..

citer nye gini..
adik aku yang keje kat sg petani tu datang bercuti ke umah aku..
dia naik bas n sampai temerloh dalam kul 7 pagi Sabtu gitu..
pagi tu plak aku keje halfday..huhu..
tiba-tiba adik aku plan nak balik kampung 
kat k.terengganu jumpa nenek aku..
nak wat surprise katanya..
dan dan aritu jgk kitorang plan balik sana..
lepas aku balik keje kul 1..
bersiap ala kadar, mintak izin suami dulu, peluk cium dia dulu..oops! 
(hubby ku xdapat ikut coz dia keje..)
dengan lafaz Bismillah bertolak lah kami  4 beranak ke Terengganu..
(adik aku, mak aku, aku n Safiyya je..)
kitorang sampai dalam kul 5.30 ptg..
nenek aku memang terkejut beruk + heeepiiii sangat tgk kitorang balik..
bermula lah sesi ber 'cerekarama', bersantap bagai, berguling bergolek kat umah nenek tu..
Safiyya plak mmg jadi perhatian ramai r..
dah lama xjumpa kan..
jumpa-jumpa je terus dah besar budak tecikk tu..hheehe..
sempat jugak lah aku melawat sedara aku merangkap jiran depan umah yang baru bersalin..
comey anak dia..
sehari berada di kampung memang terasa sekejap je..
banyak lagi xtvt yg xsempat dilakukan..
ahad keesokkan tu kami rush bergegas balik temerloh plak..
sedih rasa nak tinggalkan kampung..

kalau boleh nak je cuti lama-lama berehat kat kampung..
byk lagi tempat makan best kat KT aku lum jelajah..
rindu jugak nak jumpa kawan-kawan lama..
sabar-sabar..
KT tunggu kedatangan ku kelakkk ye! 

aku yang hepii dpt balik kampung..:p

welcome to kayteee..

gaya Safiyya landing dlm kete..siap bekal bantal peluk tuu..

anak jiran aku yang baru sebulan lahir ke dunia ni..
leh geng ngan Safiyya pasni..
(*__^)


No comments:

Post a Comment